قصة انا والقمر الجزء الثاني

الجزء التانى من قصة انا والقمر

كتبت / أنوار جودة



لو عايز تشوف الجزء الاول قبل ما تبداء الجزء التاني علشان تتباع القصة من اولها اضغط هنا

- انت بتهزر يامولانا تانى ؛هروح لبتاع فلك اقوله ايه 
والنبي القمر تاعبنى 😏
هههههههههه لا حلوه ؛ طيب أنت جايه لشيخ يعملك ايه ؟
- ياسنينى الوردى ؛هم الشيوخ دول مش بيعرفوا الجن والشياطين والكلام دة ولا اتجننت ولا ايه ؟
طيب استهدي بالله كدة وقولي لا إله إلا الله 
-لا إله إلا الله محمد رسول الله ولا حول ولا قوة الا بالله 
انجز يامولانا 
انا شايف الموضوع بسيط يابنتى مايتعبش ولا حاجه ؛حتي أسالي نفسك كدة ؟
_ طيب تمام أفادكم الله ياشيخ 
أنتى شايفه أنك كدة ذكيه يعنى وذكائك حاد ؟
- طيب ليه الغلط دة ؛قصدك أيه ؟
انتى عارفه انى مش موجود وانك بتكلمي نفسك ؛وبالتالى 
مفيش قمر بيكلمك ولا حاجه و.......
- كفاية بس كفاااية ....دماغي 😵😵
لا مش كفاية انا عقلك وأنتى لازم تفوقي وتصحي من الى أنتى فيه ؛فوقي بقي 
- صرخات متتاليه ؛شىء ينغرس فى ذراعي ؛سكون غير عادى اشبه بغرفة عازلة للصوت ؛
حركات منتظمة لاشخاص يتهامسون ؛ جفوني ثقيلة جدا لا أستطيع تحريكها ؛ببطء شديد تسرب الضوء الى عيني فأغلقتها على الفور ؛ اعدت المحاولة مرة آخرى ؛سقف أبيض تتدلى منه عناقيد من العنب و فروع أشجار ؛  قفلت عينى ثم فتحتها بسرعة حتى لا تهرب عناقيد العنب ؛ما الذى أتي بها هنا فى سقف الحجرة ؛مهلا اى حجرة ! نظرت يمينا ويسارا لا  أرى شىء ثم ظهر فجاءة جدار أخضر وهناك حبات من المانجة ؛ يالله لا أعلم أين أنا ؛ هل من أحد ؟
أمي 😐 يا أمي 🤔
أسمع صوت ضحكات ترج المكان ؛اشتعل غضبي على ماذا تضحك انت ؛
ابحث لا اري أحد ؛يالله هل جن جنوني !
أم أحلم ؛حلم نعم أنه حلم ؛طيب حد يصحينى  طيب ولا اتحبست هنا 😔
- ها فوقنا ولا لسه ؟
أيه دة حد بيكلمنى ؟ أنت مين ؟☻
انا الدكتور أحمد 😊
الله وايه جابك هنا ؟ ودكتور أحمد مين 🤔
هههههه لا شكلك كدة لسه البنج مأثر عليكى 
بنج ؛بنج 😂 ايه دة انا كنت رايحه اعمل عملية صح 
- حمدالله ع السلامة ؛دا انتى عملتى عمايل 😂
استر عليا الله يباركلك 😁
-انا صح زى القمر بس مش للدرجة دى يعنى دا انتى كنتى هتموتينى وماسكة فى رقبتى والا هتبوسي القمر 😁
يانهار الوان وايه الى حصل 🙄
نمتى وعملنا العمليه وحمدالله ع السلامة 😊
😂😂😂 جات سليمة ياقمر أنت ياقمر 
معلش تأثير البنج ☻

لو عايز تشوف الجزء الاول اضغط هنا

تعليقات

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

معلومات عن جرثومة المعده " H pylori"

" الخشت " يصدر قراراته بشأن امتحانات الميد ترم والتكليفات الدراسية

عروض تركسل تعقيب العرض المطروح 5 جيكابايت 500 دقيقة